سفارش تبلیغ
صبا ویژن
page contents اردیبهشت 92 - (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
به سایت ما خوش آمدید

 

 

دوره های کهن سنگی و پارینه سنگی نشان دهنده دوره هایی است که در آن کاربرد سنگ بر فلز و دیگر مصالح مقدم می باشد. آثار خانه های از سنگ چیده شده متعلق به 7000پیش در شمال ایران موجود می باشد. خواص عمومی و کاربری سنگها را به طور کلی از نظر منشاء تشکیل به سنگهای آذرین، رسوبی و دگرگون دسته بندی می کنند.در بررسی خواص عمومی سنگ ها مواردی مانند مقاومت در برابر کشش ، تحمل فشار ، نفوذپذیری ، انتشار امواج، پایداری و در نظر گرفتن امتداد لایه بندی و سطوح ضعیف در عملیات که باید در این مورد گفت که سنگها نوعا دارای سطوحی هستند که در آنها نیروی چسبندگی و اتصال دانه ها نسبت به لایه های دیگر کمتر و یا حداقل است. در مجموع باید مقاومت سنگ ساختمانی بدون شیار، رگه، ترک، خلل و فرج، پوسیدگی و لایه سست باشد و حتی المقدور رنگی یکنواخت داشته باشد بطور کلی سنگ طبیعی را که دارای مقاومت کافی در شرایط جوی و رنگ جالبی باشد می توان در عملیات ساختمانی و به صورت .سنگ لاشه، سنگ قواره، سنگ بادبر، سنگ پلاک، سنگ درپوش، سنگ ستون و حتی به صورت ظروف و وسایل سنگی استفاده نمود.




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 10:54 عصر

 

تفاوت مرمر با مرمریت

 

تفاوت مرمر با مرمریت و سنگ چینی و او نیکس و تراورتن چیست ؟ هر کدام چگونه پدید می آیند؟ چگونه و در چه شرایطی از آراگونیت مرمر بوجود می آید ؟

مرمریت نوعی سنگ آهک رسوبی است در حالی که سنگ مرمر نوعی سنگ آهک حاصل از دگرگونی می باشد. از نظر تجاری سنگ چینی به سنگ های سفید کله قندی گفته می شوند که دارای سختی بسیار بالا می باشد اما از نظر علمی چینی یا کریستال به یک سنگ آهکی که در اثر افزایش شار حرارتی ناشی از تزریق ماگمای داغ یا فشار بالا دچار تبلور دوباره شده اند اطلاق می شود.

تراورتن نوعی سنگ آهکی است که دارای منشا شیمیایی بوده و از ته نشین شدن کربنات کلسیم نزدیک چشمه ها ، غارها و حوضچه های مردابی به وجود می آید این سنگ بیشتر به رنگ کرم ، زرد ، قهوه ای ، خاکستری و سفید است بافت آن متخلخل است و به صورت لایه لایه نیز وجود دارد وجود حفره های سنگ به دلیل خروج گازها به هنگام ته نشین شدن و در پاره ای از موارد تجزیه گیاهان است بیشتر آهکهای تراورتن در رابطه با فعالیت چشمه های آب گرم وتحت مکانیزم دگرسانی تشکیل شده اند.

مرمر یک سنگ دگرگونی است که در شرایط دگرگونی ناحیه ای همراه با تبلور مجدد کانیهای اولیه سنگ تشکیل می شود. این کانیها معمولاً کانیهای کربناته مانند کربنات های کلسیم و منیزیم هستند. سنگ مرمر می تواند از کلسیت، دولومیت، منیزیت و آراگونیت تشکیل شده باشد. بنابر این مرمر الزاماً همان آراگونیت نیست.

از لحاظ زمین شناسی سنگ مرمر به سنگ آهک دگرگونه و به نام Marble و Onyx  اطلاق می شود ولیکن از لحاظ تجاری به نام سنگ مرمر و مرمریت و با ترکیب سنگ آهک دگرگونه یا نادگرگون و دولومیت می باشد.مرمریت درشت بلور، سفید یا خاکستری روشن تا کرم را اصطلاحاً سنگ چینی می نامند.

آراگونیت یکی از عمده ترین کانی های کربناته است. سیستم ارتورومبیک با بلور های سوزنی و با کلسیت پلی مورف است یعنی هردو دارای ترکیب یکسان اما ساختار بلوری متفاوت هستند.این کانی در زمان های طولانی زمین شناسی پایدار نیست و به کلسیت تبدیل می شود.




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 10:53 عصر

 

سنگ مرمریت و گرانیت

 


سنگ گرانیت

گرانیتها به دلیل سختی زیاد, شفافیت, زیبایی خیره کننده, تنوع طرحها و رنگها و تباین زیبایی رنگها اخیرا" در بازار جهانی بعنوان یک سنگ تزئینی لوکس و گران قیمت بسیار مطرح گردیده اند.

در صنعت سنگهای نما و تزئینی, فقط آن دسته از گرانیتها که فاقد آثار آلتراسیون بوده و پدیده های تکتونیکی و بویژه میکروتکتونیک را تحمل نکرده باشند, بعلاوه از نظر رنگ باب بازار باشند, مطرح هستند. گرچه برش و سایش گرانیتها بسیار مشکل و پرهزینه تر از سنگهای آهکی است, و فقط دیسکها و سنگ سابهای ویژه ای قادر به برش و سایش اینگونه سنگها می باشند.

گرانیتهای روشن و قرمز و صورتی (گرانیتهای آلکالن Q + F.Alc.G) بدلیل رنگ صورتی یا قرمز خود بسیار ارزنده هستند و در بازار جهانی جایگاه ویژه ای دارند. گرانیتهای قرمز ناحیه خوی در آذربایجان غربی, از این نظر منحصر به فرد هستند.

گرانیتهای خاکستری رنگ (کرانیتهای کالکو آلکالن Q+F.Calc-Alc.G) بر حسب درجه تیرگی و روشنی و اندازه دانه ها ( کانی ها ) دارای مرغوبیت متغیری هستند.

گرانیتهای شیرکوه در یزد و الوند در همدان و ... دارای طیف وسیعی از انواع گرانیتها با رنگ ها و بافتهای مختلف هستند.

سنگ مرمریت

نوعی سنگ آهک است که تحت فشار و حرارت زیاد دگرگون شده است. در این دگرگونی بلورهای ریز کلسیت مجددا" متبلور می شوند و بصورت بلورهای درشت در می آیند. رگه های موجود در سنگ مرمریت مربوط به ناخالصی های موجود در سنگ آهک اولیه است.

مرمریت ها که از متامورفیسم سنگهای آهکی اولیه حاصل شده اند, بر حسب درجه متامورفیسم و رشد کریستالها, ممکنست سنگهای تزئینی مختلفی را با نامها و بافتهای متفاوت ریز و درشت تشکیل دهند.

مرمریت درشت بلور, سفید یا خاکستری روشن تا کرم را اصطلاحا" کریستال و مرمریت کریستال سفید را اصطلاحا" سنگ چینی می گویند.




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 10:53 عصر


قدیمی ترین مصالحی که بشر اولیه توانست از ان استفاده کند سنگ ، خاک و چوب بود که از دوران های بسیار قدیم تا کنون در اختیار انسان ها بوده و همیشه انسان ها توانسته اند در زمان خود به نحو احسن از آن بهره برند .
سنگ یکی از عوامل عمده واصلی ساختمان است که از استقامت و مقاومت خوبی برخوردار است . سنگ در غارها ، دیوارها ، پل ها ، برج ها ، باروها ، قصرها و کاخ های بزرگان نقش عمده ای داشته است .
بشر توانسته با سنگ ، از شالوده ریزی تا نمای اصلی ساختمان را بسازد و آن را به دلخواه خود در آورد . سنگ با این که از سرسخت ترین مصالح ساختمان است ،

ولی انسان ها توانسته اند با ابتکار و هنر خود آن را به هر شکلی که لازم باشد در بیاورند می توان نمونه ای از این هنر را در بیشتر ساختمان های هخامنشیان ، ساسانیان و دیگر دوره های تاریخ مشاهده کرد .

 آنچه بشر به یاد دارد و نوشته اند تا اوایل قرن بیستم ، سنگ به عنوان یکی از مصالح اصلی بنا در ساختن دیوارها موردمصرف قرار می گرفته ، ولی با گذشت زمان و دسترسی به مصالح دیگر و هنر دست هنرمندان که نقش آفرین بوده اند سنگ نقش های جدیدی در ساختمان به عهده گرفته و هرروز معماران سنگ را با نقش های جدیدی به کاری برند .

روزی سنگ ها را به طور لاشه و روزی با فرم دادن به آن به اسامی مختلفی در ساختمان مورد استفاده قرار می دادند و امروزه با تکنولوژی جدیدی که در دسترس قرار گرفته توانسته اند سنگ ها را به صورت پلاک و ورقه ای در ساختمان به کار برند .

در این جا راجع به سنگ شناسی صحبتی نداریم ، ولی طرز تهیه و آماده سازی سنگ را بر ای ساختمان در اختیار دوستاران ساختمان قرار می دهیم .
سنگ هایی ه در ساختمان به کار می برند به چند دسته تقسیم می شوند : سنگ های لاشه ، سنگ های فرم گرفته ، سنگ های دست تراش و سنگ های پلاک .




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:8 عصر

 

ین مبانی که ضامن ساخت بنا با کیفیت بهتر خواهند بود عبارتند از:
مشخصات سنگ باید برابر مراتب مندرج در بخش قبل باشد.
- در هنگام بنایی باید سنگ را ابتدا مرطوب کرد و سپس از آن استفاده نمود .

سنگ ها به صورت کله و راسته باید به نحوی روی هم قرار گیرند که قطعات به خوبیدر یکدیگر قفل بست شوند و نباید بندهای بین سنگ ها روی یکدیگر قرار گیرد.
ملات در بین سنگ ها باید به نحوی قرار گیرد که مانع از تماس لبه های سنگ فوقانی و تحتانی با یکدیگر شود.

- قطعات سنگ چیده شده در رج اول باید بزرگتر از رج های فوقانی باشد.

- سنگ باید در جهت خواب و جهت اولیه و طبیعی آن قرار گیرد.به این ترتیب راستای نیروهای وارده بر روی هر قطعه از سنگ ساختمانی،باید عمود بر رگه یا خواب طبیعی آن باشد.این مساله در مورد سنگ های لایه لایه ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.


- قطعه سنگ باید در محل مورد نظر به نحوی قرارداده شود که پس از تماس با ملات حرکت نکند.
- عملیات بنایی با سنگ در هوای زیر 5 درجه سانتی گراد مجاز نیست و پس از عملیات ساختمانی باید به نحوه مطلوب آنها را در برابر ضربه و عوامل جوی حفظ نمود.


- بسته به نوع و مقاومت سنگ و شرایط اقلیمی و مصالح طرح باید بندکشی مناسب با دیوارهای سنگ انجام شود.
- برای نصب سنگ های پلاک قطعا باید قلاب های مناسب فلزی از آهن زنگ نزن و یا سایر فلزات مناسب مانند برنز جهت اتصال بهتر سنگ به ملات و یا به صورت نصب خشک پیش بینی شود.

اول ملات را به قدر کافی روی کار ریخته ، آن را پهن می کنند . سنگ را طوری قرار می دهند که ملات تمام پستی و بلندی آن را پُر کند ( این طریق را در اصطلاح بّنایی غوطه ای می نامند ) . در جاهایی که بین سنگ ها حفره های عمیقی وجود دارد از تکه های کوچک سنگ استفاده نموده و دوباره ملات روی ان می ریزند تا تمام منفذهای موجود پُر شده ردیف دوم را شروع می کنند .

پس از این که ملات کمی خودگیری خود را انجام دادملات های روکار را باقلم بندکشی، بندکشی کرده و برای زیبایی به آن عمق می دهند . سنگ لاشه را گاهی خشک روی هم می چینند ( بدون ملات ) .

در سنگ های لاشه نوعی از سنگ ورقه ای وجود دارد که در کوه های مختلف پیدا می شود . پس از این که آن را از کوه جدا می کنند در پای کار سنگ را به ورقه های نازک و ضخیم تبدیل نموده و مخلوط ، روی کار نماسازی می کنند . در تهران نوع معروف آن سنگ میگون است .


این سنگ در اراک و اصفهان هم زیاد است . ملات ا ین نوع سنگ کاری ها را از ملات ماسه و سیمان انتخاب می کنند و بند کشی روی ملات ها از انواع سیمان رنگی است . این سنگ بیشتر در نماسازی و تزیینات نمایی مورد استفاده قرار می گیرد . در نماسازی ، گاهی سنگ های ورقه ای برکار مانند سنگ های پلاک ، در هم نصب نموده و پشت آن را با دوغاب ماسه و سیمان محکم می کنند .

نوع دیگر ، سنگ کاری با سنگ رودخانه ای است . همان طور که از رودخانه سنگ های قلوه ای را جمع آوری می کنند و پای کار می آورند به طور ریشه دار ( که هرطرف سنگ بتواند بهتر داخل کار جای گیرشود و اتصال بهتری به دست آورد ) با ملات روی کار نصب می نمایند . این سنگ فقط در نماسازی ( تزیینات )‌به کار می رود  .

طریقه عمل :

اول ریسمان کار را بر کار ، به ارتفاع دلخواه ، می بندند سپس از یک طرف یا دوطرف شروع به چیدن سنگ ها می کنند به طریقی که در نما خود را درهم ( یعنی طول و عرض سنگ ها در یک خط نباشد ) نشان بدهند بعد با قلم بندکشی به طوری که ملات آن ها کاملاً خالی نشود و حالت لغزندگی به سنگ ها ندهد خالی کرده و کار را برای بند کشی بعدی آماده می کنند . البته بندکشی این سنگ ها همرو نیست و مقداری به بندها عمق می دهند تا قلوه سنگ ها خود را بهتر نشان بدهند . این نوع سنگ کاری در برابر فشار ، مقاومت نداشته و زود خراب می گردد



موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:8 عصر

 


جهت نصب سنگ با کیفیت بالا به موارد زیر توجه داشته باشید:
1- از شن و ماسه شسته و نرمه دار استفاده کنید.
2- پشت سنگ را قبل از کارکردن با آب زلال و بدون نمک بشویید.
3- در حین کار از سیمان خشک در سنگ استفاده نکنید.
4- نسبت سیمان به شن یک به چهار می باشد.
5- پشت کار ، مواردی چون دیوار گچی یا نخاله گچ یا چوب یا آجر شور و آهکی نباشد.
6- پس از کار کردن سنگ ، به مدت چند روز آنها را آب بدهید.
7- پس از اتمام کار لکه های سیمان اضافه را از روی سطح کار تمیز نمائید



موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:7 عصر

 

از جمله تولیدات سنگ طبیعی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:


-1 انواع کفپوش ها و موزائیک های متنوع
-2 انواع سنگ های نما ، آنتیک ، بادبر ، دکوراتیو در طرح ها و ابعاد گوناگون
-3 انواع سنگ های پله و زیر پله در طرح های مختلف
انواع قرنیز ، جدول ، گلدان ، مبلمان شهری ، شومینه و ...



موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:7 عصر

 

از جمله تولیدات سنگ طبیعی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:


-1 انواع کفپوش ها و موزائیک های متنوع
-2 انواع سنگ های نما ، آنتیک ، بادبر ، دکوراتیو در طرح ها و ابعاد گوناگون
-3 انواع سنگ های پله و زیر پله در طرح های مختلف
انواع قرنیز ، جدول ، گلدان ، مبلمان شهری ، شومینه و ...



موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:7 عصر

 

بیشتر گرانیت ها سخت و چگال هستند و به این ترتیب جزو مصالح بادوام ساختمانی قرار می گیرند . در برابر نفوذ آب و اثر ضربه مقاومند و محیط های صنعتی را به خوبی تحمل می نمایند . ظاهر گرانیت متأثر از کار انجام شده برروی سطح نهایی آن است که ممکن است چکشی ، کلنگی ، تیشه ای یا صیقلی باشد . بهترین نمای سنگ گرانیت حالت صیقلی آن است که زیبایی رنگ و انعکاس کریستال های آن را نمایش می دهد . سطح گرانیت بر اثر حرارت و تفاوت ضریب انبساط و انقباض بین اجزای کریستالی مختلف آن به صورت سوخته در می آید . استفاده تلفیقی از گرانیت صیقلی و سوخته در ساختمان به علت تضاد ، زیبایی جالبی پدید می آورد. در ایران معادن بسیاری وجود دارد که سنگ های گرانیت با رنگ های مختلف از آنها استخراج می شوند .سنگ گرانیت به علت هزینه سنگین استخراج ، برش و صیقل ، نسبتاًگران است به همین دلیل بیشتر در نمای ساختمان های مهم به کار برده می شود . از این سنگ برای کف سازی ، پیاده روسازی و راه سازی نیز استفاده می گردد.

 




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:6 عصر

 

 

مقدمه:سنگ نیز مانند آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی شناخته شده می باشد. از زمان ثبت تاریخ ، سنگ به عنوان مصالحی برتر در ساخت ساختمان های دائمی مد نظر بوده است.

انواع سنگ های مصرفی در ساختمان :
الف: برای ساختن دیوارهای سنگی:در این صورت ممکن است برای نما از انواع سنگ های با سطوح تراشیده شده و یا برای پشت یا زیر کار از سنگ به صورت طبیعی استفاده شود. بعضی از انواع سنگ هایی که در ساختن دیوار های سنگی به کار می روند عبارتند از:

1-سنگ های رود خانه ای
2-سنگ قلوه رودخانه ای
3-سنگ های کوهی
4-سنگ های لاشه
5-سنگ قواره
6-سنگ بادبر یا رگه ای
7-سنگ سر تراش یا رگه ای کلنگی
8-سنگ باد کوبه ای

ب:برای نما سازی و کف سازی (سنگ پلاک):انواع سنگ طبیعی را در ابعاد مختلف و در ضخامت های معین چند سانتی متری می برند و صیقل می دهند و سپس آنها را با ضوابط و وضعیتی خاص به عنوان نمای سنگی در ساختمان مورد استفاده قرار می دهند.





ساختمان و سنگ:
کار های سنگی به 4 گروه زیر تقسیم بندی می شوند: قاب سازی - روکش کاری - پیشانی و کف سازی. روکش ممکن است به یکی از 2 صورت نمای طرح دار یا قلوه سنگی به کار رود.

مشخصات کلی انتخاب سنگ برای مصارف ساختمانی :
1-بافت سنگ باید ساختمانی سالم داشته باشد یعنی بدون شیار ،ترک و رگه های سست باشد .
2-بدون هر گونه خلل و فرج باشد .
3-پوسیدگی نداشته باشد .
4-یکدست ، یکنواخت و همگن باشد.
5-نباید آب زیاد جذب کند لذا نباید الف-در آبمتلاشی یا حل شود .
ب-تمام یا قسمتی از آن بیش از 8 درصد وزن خود آب بمکد .
6- سنگ ساختمانی نباید آلوده به مواد طبیعی و مصنوعی باشد .
7-  سنگ باید شرایط فیزیکی و شیمیایی محیط را تحمل کند لذا باید :
الف)در برابر باد،یخبندان ،تغییرات دما و در صورت وجود جریان آب در مقابل آن و کلیه عوامل فرسایش مقاومت کند .
ب)در برابر محیط های شیمیایی اسیدی و قلیایی و هم چنین عمل آبکافت و اکسیداسیون مقاومت کند .
8-مقاومت فشاری برای قطعات باربر نباید کمتر از 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد.
9- در مقابل سایش مقاوم باشد.

رایج ترین سنگ های ساختمانی :
گرانیت -ماسه سنگ ها-مرمر-سنگ های رسی-تراورتن-کوارتزیت-آرژلیت-سنگ آهک-سرپانتین-اسلیت-شیست .

آزمایش سنگ ها:
پیش از مصرف کردن سنگ ها باید خاصیت های شیمیایی و فیزیکی سنگ ها آزمایش شوند به ویژه:1-وزن سنگ،  2- اثر آب و کم و زیاد شدن گرما در سنگ،  3-پوکی سنگ وچگونگی آن،جای خالی درون سنگ و شکل آن، 4- سختی کانی های سنگ ، 5- پایداری سنگ در برابر اثر های مکانیکی




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:6 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی خط تولید سمنت پلاست (سنگ مصنوعی) 4349 398 0935
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 10
  • کل بازدیدها: 98726
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کلیه حقوق این وبلاگ برای (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***) محفوظ است