سفارش تبلیغ
صبا ویژن
page contents اردیبهشت 92 - (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
به سایت ما خوش آمدید

 

سنگ متخلخل تراورتن

تراورتن نوعی سنگ است که در نمای ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد. تراورتن( انگلیسی: Travertine)، نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های تزیینی به شمار می‌رود. این سنگ به جا مانده از رسوبات آب‌های معدنی غارها یا چشمه‌های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه‌ها است که به صورت پهنه‌های نسبتا وسیع دیده می‌شوند.

از نظر شکل ظاهری، تراورتن دارای رنگ‌های متنوع و بافت نواری شکل است که در اثر حضور ترکیبات آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی‌ها ایجاد شده‌است. این سنگ در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، قرمز، لیمویی، خاکستری، سیاه و سفید قابل تولید است. تراورتن به علت داشتن حفره، خاصیت عایق حرارتی و صوتی دارد. سنگ تراورتن از مقاومت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. این سنگ را می‌توان به دو شکل موج دار و بدون موج برش داد. تراورتن دارای سوراخ‌ها و حفراتی است که بایستی در هنگام فراوری سطح آن پر شود. وجود حفره در تراورتن باعث می‌شود در هنگام نصب سنگ، ملات سیمانی داخل این حفرات نفوذ کرده و از سقوط سنگ جلوگیری کند.

کاربرد تراورتن در دیوار بهتر است چون متخلخل است و در کف نمیشود چون آلودگی به خود میگیرد و تمیز کردنش مشکل است.
یکی از تکنیکهای مورد استفاده در مورد سنگ رزین کردن است، رزین یک لایه محافظ ایجاد می کند و بافت سنگ را جلا میدهد .
تکنیک بعدی اسید شور کردن، یا سند پلاست است، برای تلقین حس گهنگی (در رستوران های سنتی) سنگ را در اسید می اندازند و یا لبه هایش را با تیشه می ز نند .

از جمله موارد مصرف لاشه سنگ تراورتن در صنعت عبارتند از ساخت مصنوعات سنگى (ساخت ظروف سنگى، سرغلیان، حجارى و دیگ سنگى)، مصنوعات هنرى، مجسمه سازى، یادبودها، پودر سنگ و خرده سنگ (پودرسنگ و خرده‌سنگ براى تولید دى‌اکسید کربن، پوست‌کنى برنج، خمیر کاغذ، صابون سازى و صنعت شیشه مورد استفاده قرار مى گیرند)، سنگ موزائیک، سنگ مصنوعى، مصرف به عنوان پرکننده (به عنوان پرکننده در تهیه آسفالت، کود شیمیایى، حشره کشها، رنگ سازى، لاستیک سازى، پلاستیک سازى و مصالح ساختمانى مورد استفاده قرار مى گیرد).

دلایل مصارف تراورتن ها بعنوان سنگ ساختمانی :

مقاومت قابل قبول

 برش و صیقل پذیری ایده آل

شرایط استخراج ایده آل بدلیل اینکه اغلب با لایه بندی افقی شیب کم و در نقاط کم ارتفاع و قابل دست یابی تکمیل می گردند .

عدم وجود ساختارهای تکتو نیکی بر روی ذخایر تراورتن ها به دلیل جوان بودن ( کواترنر ) بعد از فازهای کوهزایی مختلف زمین شناسی یافته اند

  زیبایی ظاهر

 وجود تخلخل جهت چسبیدن به ملات 

ارزانی نسبت به سایر سنگها

آزمایشات فیزیکی انجام شده شامل درصد رطوبت، تعیین دانسیته، تخلخل و شاخص پوکی است. خصوصیات سنگ شناسی توسط مطالعه مقاطع نازک سنگ انجام شده است. از بررسی های صورت گرفته نتیجه شده که بین خصوصیات سنگ شناسی و ویژگی های فیزیکی رابطه مستقیم وجود دارد. با انجام مطالعه مقاطع نازک می توان خصوصیات فیزیکی سنگ مانند تخلخل را بطور تقریبی تعیین کرد اما برای تعیین دقیق این خصوصیات انجام آزمایشات فیزیکی الزامی است با انجام مطالعات سنگ شناسی مشخص شد که تراورتن های مجاور هسته اولیه نسبت به تراورتن های دورتر از هسته دارای تخلخل بیشتری هستند که علت این امر انحلال مجدد تراورتن های مجاور هسته و نهشته شدن دوباره کربناته در درون منافذ تراورتن های دورتر از هسته است که باعث کاهش تخلخل این تراورتن ها شده است. با شناخت این فرآیندها می توان مناطقی را که دارای تراورتن های مناسب تری جهت استفاده به عنوان سنگ نما است را به راحتی تشخیص داد.




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:59 عصر

 

اسکوپ سنگ نما

اسکوپ سنگ نما

 

در گذشته های دور و نزدیک، اتصالات دوغابی سنگ با نما به این شکل بود که پس از مدتی سنگهای با جذب آب کمتر مثل گرانیت از نما جدا می شد و می افتاد روی سر خلق اله … پس از آن کار احمقانه ای انجام گرفت به این شکل که سنگ را به نما پیچ و رولپلاک می کردند و پیچ پس از مدتی زنگ می زد و … می شد به کار.

برای جلو گیری از این مسایل در حال حاضر راههای مختلفی وجود دارد یکی از آنها اسکوپ سیمی سنگ به نماست که اجرای آن دقیقا مطابق است با جزییات ارائه شده از سازمان برنامه و بودجه. مطابق شکل در لبه های سنگ شیارهایی داده شده و سیم اسکوپ از آنها رد می شود، فاصله بین سیم تا سنگ را قطعات کوچک سنگ قرار می دهند و لقمه می نامند، وظیفه اینها فاصله اندازی است تا سیم کاملا در داخل ملات یا دوغاب قرار گیرد…

نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد ضخامت سیم است که 1?5 تا 2 میلیمتر باید باشد، ضخامتهای کمتر از آن را باید به صورت دولایه به کار برد و اصطلاحا سیم باید قادر باشد وزن سنگ را تحمل کند همچنین باید کشیده و محکم باشد، اتصالات شل و ول مورد پذیرش نیست. نکته دوم گالوانیزه بودن سیم است که برای آزمایش قطعه ای از آن را باید در آب قرار داد، سیمهای چینی گالوانیزه نیستند و به سرعت زنگ زده و می پوسند، و در بد ترین حالت رنگ زرد زنگ زدگی در برخی سنگهای چینی به داخل سنگ نفوذ می کند و …




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:59 عصر

 

کاربرد سنگ طبیعی در ساختمان دلپذیر اما بسیار گران می باشد.
خواص کاربردی بسیاری موجب شده است که سنگ مصنوعی بعنوان یک محصول کم نظیر جهت استفاده در بخش های مرطوب ساختمان جایگزین سنگ طبیعی مورد توجه قرار گیرد.
فراورده های سنگ مصنوعی کومه از دو جزء اصلی رزین های پلیمری و فیلر های کانی تشکیل شده اند که به روش ریخته گری تولید می شوند.

رزین های پلیمری:
اکریلیک ها یکی از بزرگترین خانواده های رزینی می باشند که از آنها برای تولید سنگهای گرانیتی استفاده می شود.
رزین های اکریلیکی و بخصوص Modified Acrylic موجب بالا رفتن مقاومت سنگ در مقابل عواملی چون رطوبت، تغییرات جوی (گرما، سرما) و ... گردیده و از طرفی خاصیت انعطاف پذیری به سنگ می بخشد تا بتوان آن را به اشکال گوناگون تغییر داد.

فیلر های کانی:
فیلر منتخب در تولید سنگهای گرانیتی ATH (آلومینیوم تری هیدرات) می باشد.
ATH دارای خواص فیزیکی بسیار مطلوبی می باشد که حضور آن در مقاومت بخشیدن به سنگهای گرانیتی در برابر عوامل شیمیائی، خوردگی و رطوبت بسیار مقاوم قابل توجه است. در واقع آنقدر به محصول سختی می بخشد که آن را در برابر ضربه مقاوم و آنقدر نرم است که می توان آن را برش داد.
یکی از خواص ATH این است که وقتی در مجاورت حرارت قرار می گیرد بدلیل وجود آب در ساختار هیدارته آن، آب موجود تبخیر شده که این امر موجب مقاومت سنگ در برابر حریق و حرارتهای بالا می شود.

از جمله اجزاء سازنده سنگهای مصنوعی کومه می توان به افزودنیهای شیمیایی، رنگدانه ها و U.V absorbent، کاتالیزورها، Inhibitors وغیره اشاره کرد.

سنگ مصنوعی کومه با نگاه به روش ساخت بر دو گونه است:

مرمر مصنوعی Gel Coat(سنگ پود)

گرانیت مصنوعی Solid Surface(سنگسا)


مرمر مصنوعی Gel Coat:
مرمر مصنوعی کومه آمیزه ای از رزین های پلیمری، فیلر های کانی و افزودنیهای شیمیائی با روکشی سخت از پلیمر می باشد. این روکش پلیمری توانائی نمایش سنگ مرمر مصنوعی را از رنگهای گوناگون ساده و یکدست تا سنگهای خوش نقش مرمر امکان پذیر ساخته است.

گرانیت مصنوعی Solid Surface:
گرانیت مصنوعی کومه آمیزه ای از رزین های پلیمری و فیلر ATH، افزودنیهای شیمیائی و رنگدانه می باشد. خمیر مایه گرانیت می تواند یکدست با دانه بندی و رنگ بندی گوناگون چهره سنگهای ساختمانی را با طرح های چشمگیر گرانیت ا نمایش دهد.

کاربرد:
سنگ مصنوعی کومه کاربردهای بسیاری دارد از جمله:

Countertop صفحات سنگی:
ورقه های سنگی در ضخامت و اندازه های گوناگون و قالبهای متفاوت تولید می شود و می توان از آنها در سطح بخش های مرطوب ساختمان استفاده کرد بی نیاز از نازک کاری و عایق کاری از ویژگیهای این ورقه های سنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
چرا کومه؟

ویژگی های گرانیت مصنوعی کومه

در انتخاب رنگ زمینه، طرح و رنگدانه محدودیتی وجود ندارد و عملا طراحی محصول نامحدود خواهد بود.

سنگ سا یا گرانیت مصنوعی کومه بروش ریخته گری تولید میشود و به همین دلیل امکان تولید محصولاتی دارای اشکال هندسی پیچیده ای هستند نیز، از جنس گرانیت مصنوعی وجود دارد.

گرانیت مصنوعی تحت خلا تولید می گردد و لذا فاقد هرگونه خلل و خرج و منفذ است. نتیجتا سطوح آن کاملا بهداشتی است؛ در مقابل انواع باکتریها و قارچها مقاوم است و با پاک کننده های متداول خانگی براحتی قابل شستشو است. طبق مقررات بهداشتی آمریکای شمالی، کاربرد این نوع سنگ در رستورانها و اماکن عمومی مجاز دانسته شده است.

برخلاخ سنگ طبیعی که ماهیتی سرد دارد، دارای ماهیتی گرم است.

در مقابل فشار، خمش، کشش، ضربه و همچنین اغلب مواد شیمیایی خورنده کاملا مقاوم است و لذا دارای طول عمر و ماندگاری بالایی است.

نفوذپذیری آن نسبت به آب و روغن بسیار ناچیز است. بنابراین در مقابل لکه پذیری نیز مقاوم است.

مواد اولیه استفاده شده در آن بگونه ای است که آنرا کاملا در مقابل حرارت مقاوم نموده و دارای کلاس بندی 1 از نظر حریق است.

قابلیت شکل پذیری دارد. همچنین اتصال آن به سایر فرآورده های از جنس خود کاملا بدون درز صورت می پذیرد به نحوی که در آن قابل رویت و تشخیص نیست.

خراش پذیری آن زیاد نیست. با این وجود خراشها و یا تغییر رنگ احتمالی ناشی از استفاده ناصحیح از آن براحتی مرتفع میگردد و قابلیت ترمیم و تعمیر دارد.

وزن مخصوص آن بطور قابل ملاحظه ای پایین تر از سنگ طبیعی است. بنابراین کارکرد با آنها از سنگ طبیعی سهل تر است.

سختی آن از سنگ طبیعی کمتر است؛ به همین دلیل با ابزار نجاری قابل اجراست.

پایداری رنگ بسیار خوبی دارد و در اثر مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد.

فاقد مواد و یا بخارات مضر سمی است.

با توجه به غیر سمی بودن و نفوذ ناپذیری آن نسبت به آب و بخار، کاربرد آن در محیط های مرطوب نظیر حمام و آشپزخانه کاملا مناسب است.

در صورت رعایت نکات فنی نصب، اجرا، تعمیر و نگهداری دارای 10 سال ضمانت کیفی است.

برخلاف اغلب محصولات دیگر، محل شیرآلات و بقیه سوراخها از پیش در آن تعبیه نشده است، بلکه بر مبنای تمایل و نیاز مشتری قابل تعبیه است
کلکسیون حمام Bath Collection:
شامل وان، زیردوشی، روشوئی و صفحات کار کابینت می باشد و می توان آنها را بر اساس نیاز و سلیقه مصرف کننده از جنس های گرانیت مصنوعی و مرمر مصنوعی با تنوع رنگی عرضه کرد.

کلکسیون آشپزخانه Kitchen Collection:
شامل سینک و صفحات سنگی روی کابینت در قالبهای زیبا و کاربردی می باشد. و می توان آنها را بر اساس نیاز و سلیقه مصرف کننده از جنس های گرانیت مصنوعی و مرمر مصنوعی با تنوع رنگی عرضه کرد.

وان، زیردوشی، روشویی، کمد و کابینت، دیوار و سقف و کف حمام شما می تواند از سنگ مصنوعی کومه باشد. حمام شما می تواند تکرنگ یا در چند رنگ یا با نمای "سنگ پود – مرمر مصنوعی کومه" یا "سنگ سا – گرانیت مصنوعی کومه" ساخته شود. تا خانه ای خوب داشته باشید.

سینک، کمد و کابینت، دیوار و سقف آشپزخانه می تواند از "سنگ مصنوعی کومه" باشد. آشپزخانه را می توانید تکرنگ یا با چند رنگ یکدست یا با نمای "سنگ پود – مرمر مصنوعی کومه" یا "سنگ سا – گرانیت مصنوعی کومه"، بخواهید. تا خانه ای خوب داشته باشید.

 نیز می توانید با "سنگ مصنوعی کومه" نمای ستون و سرستون و پاستون یا پوشش دهانه های کمانی در ساختمان را در یک رنگ یا با نمای "مرمر مصنوعی کومه – سنگ پود" یا "گرانیت مصنوعی کومه – سنگ سا" سفارش دهید. پایه و همه بدنه میز و صندلی و کمد را می توان با "سنگ مصنوعی کومه" ساخت. با ریخته گری، می توان مجسمه و نقش و تابلوی برجسته را از "سنگ مصنوعی کومه" ساخت. مجسمه های زیبا با نمای "سنگ پود – مرمر مصنوعی کومه" یا "سنگ سا – گرانیت مصنوعی کومه" خانه را زیبا می سازد. خانه ای خوب داشته باشید!




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:56 عصر

اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات بیان کنید 




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:56 عصر

سنگ یا خاک [ویرایش] از نقطه نظر زمین شناسی، سنگ به موادی از پوسته زمین اطلاق می‌شود که از یک یا چند کانی که با یکدیگر پیوند یافته‌اند، درست شده‌است. در مقابل خاک توده‌ای از ذرات با دانه‌های منفصل یا دارای پیوند سست است که بر اثر هوازدگی سنگ‌ها و به طور برجا تشکیل شده‌است. لیکن در مهندسی و کارهای ساختمانی قابلیت حفاری مصالح زمین‌شناسی به عنوان شاخصی در طبقه بندی آنها به دو گروه سنگ و خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد[1]. منشا شکل گیری سنگ‌ها و خرده سنگ‌ها [ویرایش] دو فرایند کوه زایی و کوه سایی در زمین موجب پدید آمدن محصولات سنگی می‌شود.[2] عوامل کوه زایی [ویرایش] فشارهای کره مذاب درون زمین را که به پوسته جامد سطح آن وارد می‌شود را می‌توان عامل فرایند کوه زایی و خشکی زایی نامید. عوامل هوازدگی یا کوه سایی [ویرایش] هر یک از چند روندی را که باعث خرد شدن و تغییر شکل مواد سخت سطح زمین و موادی که با جو در تماس هستند، هوازدگی می‌نامند. عوامل فرسایش یا هوازدگی به دو گروه فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. هوازدگی شیمیایی [ویرایش] محصول هیدراتاسیون، انحلال، آبکافت، اکسیداسیون و یا عکس العمل آب‌های اسیدی با املاح تشکیل دهنده سنگ هاست.[3] هوازدگی فیزیکی [ویرایش] این پدیده توسط عواملی چون یخبندان، تغییرات حرارت در جو و در نتیجه انبساط و انقباض، نیروی جاذبه زمین، رشد گیاهان، باد، جریان آب و عمل جانوران و مانند اینها شکل می‌گیرد و باعث خرد شدن سنگ‌ها و تغییر شکل آنها به دانه‌های ریزتر می‌شود.[4] ساختمان شیمیایی سنگ‌ها [ویرایش] سنگ‌ها خود از قسمت‌های ساده تری به نام کانی ساخته شده‌اند. کانی‌ها مواد جامد، طبیعی، معمولاً متبلور، غیرآلی، همگن و با ترکیبات شیمیایی مشخص اند. تاکنون بیش از 3000 کانی در طبیعت شناخته شده که تنها حدود 24 کانی در سنگ‌های پوسته زمین فراوان هستند و آنها را کانی‌های سنگ ساز می‌نامند.[5] طبقه‌بندی شیمیایی سنگ‌ها [ویرایش] چون کانیهای تشکیل دهنده سنگ‌ها متنوع هستند، بسته به میزان وجود بعضی دیگر از ترکیبات شیمیایی که در آنها است سنگ‌ها را به چهار دسته تقسیم می‌کنند: کربنات‌ها سولفات‌ها اکسیدها سیلیکات‌ها طبقه‌بندی سنگ‌ها از نظر نحوه? تشکیل [ویرایش] سنگ‌ها از نظر نحوه? تشکیل به سه گروه زیر تقسیم می‌شوند: سنگ‌های رسوبی سنگ‌های آذرین سنگ‌های دگرگون شده سنگ‌های رسوبی [ویرایش] بعضی از سنگ‌ها بر اثر ته نشین شدن مواد داخل آب به وجود می‌آیند. رودها مقدار زیادی مواد را با خود به دریاها و دریاچه‌ها می‌برند. این مواد به دلیل سنگینی به ته دریا می‌روند. روی هم قرار می‌گیرند و پس از سفت شدن سنگ‌هایی را به وجود می‌آورند که به آنها سنگ‌های رسوبی گفته می‌شود. سنگ‌های رسوبی لایه لایه‌اند که رنگ یا جنس هر لایه با لایه دیگر متفاوت است. سنگ‌های رسوبی در کوه‌های البرز و زاگرس به فراوانی یافت می‌شوند. ریگ، شن و سنگ‌های آهکی نمونه‌هایی از سنگ‌های رسوبی هستند. سنگ‌های آذرین [ویرایش] گروه دیگری از سنگ‌ها بر اثر سرد شدن مواد بسیار داغ به وجود آمده‌اند که قبلاً در زمین بوده‌اند. دمای اعماق زمین زیاد است و بعضی سنگ‌ها را ذوب می‌کند. این سنگ‌ها در زیر یا سطح زمین دوباره سرد می‌شوند و سنگ‌هایی را به وجود می‌آورند که به آنها آذرین می‌گویند. سنگ‌های کوه‌هایی مانند دماوند و الوند از نوع آذرین است. سنگ‌های آذرین از بلورهای ریز یا درشت تشکیل شده‌اند. سنگ‌های دگرگون شده [ویرایش] بعضی از سنگ‌های رسویی یا آذرین اگر مدت زیادی در اعماق زمین بمانند، باید فشار و گرمای زیادی را تحمل کنند. این سنگ‌ها مانند آجر پخته می‌شوند و شکل قبلی خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل به آنها سنگ‌های دگرگون شده می‌گویند. (مانند سنگ مرمر) استفاده [ویرایش] سنگ‌ها و کانی‌ها در ساختمان سازی، صنایع، پزشکی و غیره به کار می‌روند. انواع سنگ‌های ساختمانی [ویرایش] سنگ تراورتن موج دار این سنگ‌ها در دسته‌های گوناگون و متنوعی نام گذاری می‌شوند که بعضا نام معدن سنگ به عنوان اسم آن استفاده می‌شود.رایج‌ترین سنگ‌های ساختمانی عبارتند از:[6] گرانیت ماسه سنگ‌ها سنگ‌های آهکی کوارتزیت سنگ‌های رسی تراورتن[7] مشخصات کلی انتخاب سنگ برای مصارف ساختمانی [ویرایش] سنگ‌های مورد استفاده در کارهای ساختمانی باید دارای مشخصات زیر باشند:[8] 1- بافت سنگ باید ساختمانی سالم داشته باشد، یعنی بدون شیار، ترک و رگه‌های سست باشد (کرمو نباشد) 2- بدون هرگونه خلل و فرج باشد 3- پوسیدگی نداشته باشد 4- یکدست، یکنواخت و همگن باشد 5- سنگ ساختمانی نباید آب زیاد جذب کند، لذا نباید: الف- در آب متلاشی یا حل شود ب- تمام یا قسمتی از آن بیش از 8 درصد وزن خود آب بمکد 6- سنگ ساختمانی نباید آلوده به مواد طبیعی و مصنوعی باشد 7- سنگ باید شرایط فیزیکی و شیمیایی محیط را تحمل کند، لذا باید: الف- در برابر باد، یخبندان، تغییرات دما و در صورت وجود جریان آب در مقابل آن و کلیه عوامل فرسایش مقاومت کند ب- در برابر محیط‌های شیمیایی اسیدی و قلیایی و همچنین عمل آبکافت و اکسیداسیون مقاومت کند 8- مقاومت فشاری برای قطعات باربر نباید کمتر از 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد 9- در مقابل سایش مقاوم باشد طبقه بندی سنگ‌های طبیعی براساس BS812 [ویرایش] گروه بازالت: آندزیت، بازالت، پرفیریت‌های قلیایی، دولومیت‌ها، اپیدیوریت، لامپروفیر، کوارتز-دولویت و اسپلیت گروه فلینت: چرت، فلینت گروه گابرو: دیوریت قلیایی، گنایس قلیایی، گابرو، هورن بلند، نوریت، پریدوتیت، پیکریت و سرپانتینت گروه گرانیت: گنایس، گرانیت، گرانودیوریت، پگناتیت، کوارتز-دیوریت و سینیت گروه سنگ‌های ماسه‌ای و آذرین: آرکوز، گریویک، ماسه سنگ و توف گروه هورن فل: همه سنگ‌های ناشی از دگرگونی غیر از مرمر گروه سنگ آهک: دولومیت، سنگ آهک و مرمر گروه شیست‌ها: فیلیت، شیست و اسلیت گروه پروفیری: آپلیت، داسیت، فلسیت، گرانوفیر، گراتوفیر، میکرو گرانیت، پروفیری، کوارتز-پروفیریت، ریولیت و تراشیت گروه کوارتزیت: گانیستر، ماسه سنگ‌های کوارتزیتی و کوارتزیت دوباره بلوری شده فساد در سنگ [ویرایش] عامل اصلی فساد در سنگ‌ها اثر نمک‌های محلول بر آنها می‌باشد. آلودگی محیط، یخبندان و پوسیدگی در قطعات فلزی و وجود رگه‌های ضعیف و همچنین عملیات اجرایی ضعیف نیز موجب تخریب سنگ‌ها می‌شود. اثر نمک‌های محلول [ویرایش] چنانچه رطوبتی که به همراه خود نمک‌های محلول دارد از سطح سنگ تبخیر شود مقداری نمک در سطح آن به صورت شوره و لایه‌ای هم در خلل و فرج سنگ باقی می‌گذارد. تداوم دور رطوبت-تبخیر موجب افزایش حجم بلورها و پوسته شدن سطح سنگ می‌گردد. لذا سنگ‌هایی که متخلخل ترند در برابر نمک‌های محلول حساس ترند.[9] آلودگی محیط [ویرایش] سنگ‌های دارای کانی کربنات کلسیم به خصوص در برابر محیط‌های اسیدی حساس هستند. اکسید گوگرد در محیط مرطوب و اکسیژن موجود در هوا تولید اسید سولفوریک می‌کند که بر سنگ‌های آهکی اثر می‌گذارد و تولید سولفات کلسیم می‌نماید. سنگ‌های آهکی و ماسه سنگ‌های آهکی در این مورد حساس ترند. در مورد سنگ‌های آهکی، سولفات کلسیم حاصل شده در سطح، به وسیله آب شسته می‌شوند. ولی در سطوحی که قابل شستشو نیستند، سطح به وسیله دوده سیاه می‌شود و مبدل به پوسته‌های سخت و برآمدگی‌هایی می‌شود که گرد آهکی در اطراف آن وجود دارد. در انواع سنگ‌های آهکی منیزیم دار، ایجاد سولفات منیزیم روند فساد را تسریع می‌کند. در ماسه سنگ‌ها خلل و فرج توسط گچ (سولفات کلسیم) پر می‌شوند، پوسته‌های سخت ایجاد شده اغلب به علت تفاوت انبساط حرارتی فرو می‌ریزند. ماسه سنگ‌های سیلیسی گرچه مستقیما بر اثر تهاجم اسیدهای موجود در هوا آسیب نمی‌بینند ولی سنگ گچ تولید شده توسط سنگ آهک موجب خرابی در آنها می‌شود که به علت تبخیر حاصل از تبلور در سطح آنها به وجود می‌آید. مرمر که اساسا کربنات کلسیم است مورد هجوم اسیدهای موجود در هوا قرار می‌گیرد و سطح صیقلی آن در مرور زمان زبر می‌شود. ولی به علت بافت متراکم و چگال آن کمتر تحت تاثیر عمل تبلور قرار می‌گیرد.[10] اثر یخبندان [ویرایش] تخریب بر اثر یخبندان در قسمت‌هایی از ساختمان نظیر محل درپوش‌ها، سایه بان‌ها، کرسی بنا و کف پنجره‌ها بیشتر دیده می‌شود. عموما سنگ آهک و دولومیت بیش از ماسه سنگ در معرض تهاجم اثر یخبندان هستند. مرمر، شیت و گرانیت به علت تخلخل اندک تحت تاثیر اثر یخبندان واقع نمی‌شوند.[11] پوسیدگی فلزات [ویرایش] آب بارانی که از سطوح مس و آلیاژهای آن به سطح سنگ آهکی می‌ریزد باعث ایجاد لکه‌های سبزرنگی می‌شود. زنگ زدگی حاصل از مواد آهنی و فولادی بسیار سخت و دشوار از روی سطوح متخلخل سنگ‌ها پاک می‌شوند. بیشترین آسیب دیدگی ناشی از انبساط زنگ زدن قطعات آهنی و فولادی داخل سنگ کاری نما رخ می‌دهد. به این منظور کلیه قطعات فلزی مورد استفاده در نصب سنگ نما باید ضدزنگ باشند.[12] آتش [ویرایش] آتش به ندرت موجب تخریب کلی در کارهای سنگی شود. ولی سطح نمای گرانیت، مرمر و ماسه سنگ‌ها ممکن است در اثر آتش سیاه یا خرد شوند. سنگ‌های آهکی عموما تحت تاثیر آتش قرار نمی‌گیرند، فقط سنگ‌های با رنگ روشن به علت اکسید شدن آهن موجود در آنها برای همیشه صورتی رنگ می‌شوند.[13] منبع:ویکی‌پدیای




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:56 عصر

اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات بیان کنید 




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:55 عصر

اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات بیان کنید 




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:55 عصر

اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظر سنجی بیان کنید 




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:54 عصر

اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات بیان کنید 




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:54 عصر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ


مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی خط تولید سمنت پلاست (سنگ مصنوعی) 4349 398 0935
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 10
  • کل بازدیدها: 98725
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کلیه حقوق این وبلاگ برای (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***) محفوظ است