سفارش تبلیغ
صبا ویژن
page contents خصوصیات اصلی عملیات ساختمانی با سنگ - (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
به سایت ما خوش آمدید

 

ین مبانی که ضامن ساخت بنا با کیفیت بهتر خواهند بود عبارتند از:
مشخصات سنگ باید برابر مراتب مندرج در بخش قبل باشد.
- در هنگام بنایی باید سنگ را ابتدا مرطوب کرد و سپس از آن استفاده نمود .

سنگ ها به صورت کله و راسته باید به نحوی روی هم قرار گیرند که قطعات به خوبیدر یکدیگر قفل بست شوند و نباید بندهای بین سنگ ها روی یکدیگر قرار گیرد.
ملات در بین سنگ ها باید به نحوی قرار گیرد که مانع از تماس لبه های سنگ فوقانی و تحتانی با یکدیگر شود.

- قطعات سنگ چیده شده در رج اول باید بزرگتر از رج های فوقانی باشد.

- سنگ باید در جهت خواب و جهت اولیه و طبیعی آن قرار گیرد.به این ترتیب راستای نیروهای وارده بر روی هر قطعه از سنگ ساختمانی،باید عمود بر رگه یا خواب طبیعی آن باشد.این مساله در مورد سنگ های لایه لایه ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.


- قطعه سنگ باید در محل مورد نظر به نحوی قرارداده شود که پس از تماس با ملات حرکت نکند.
- عملیات بنایی با سنگ در هوای زیر 5 درجه سانتی گراد مجاز نیست و پس از عملیات ساختمانی باید به نحوه مطلوب آنها را در برابر ضربه و عوامل جوی حفظ نمود.


- بسته به نوع و مقاومت سنگ و شرایط اقلیمی و مصالح طرح باید بندکشی مناسب با دیوارهای سنگ انجام شود.
- برای نصب سنگ های پلاک قطعا باید قلاب های مناسب فلزی از آهن زنگ نزن و یا سایر فلزات مناسب مانند برنز جهت اتصال بهتر سنگ به ملات و یا به صورت نصب خشک پیش بینی شود.

اول ملات را به قدر کافی روی کار ریخته ، آن را پهن می کنند . سنگ را طوری قرار می دهند که ملات تمام پستی و بلندی آن را پُر کند ( این طریق را در اصطلاح بّنایی غوطه ای می نامند ) . در جاهایی که بین سنگ ها حفره های عمیقی وجود دارد از تکه های کوچک سنگ استفاده نموده و دوباره ملات روی ان می ریزند تا تمام منفذهای موجود پُر شده ردیف دوم را شروع می کنند .

پس از این که ملات کمی خودگیری خود را انجام دادملات های روکار را باقلم بندکشی، بندکشی کرده و برای زیبایی به آن عمق می دهند . سنگ لاشه را گاهی خشک روی هم می چینند ( بدون ملات ) .

در سنگ های لاشه نوعی از سنگ ورقه ای وجود دارد که در کوه های مختلف پیدا می شود . پس از این که آن را از کوه جدا می کنند در پای کار سنگ را به ورقه های نازک و ضخیم تبدیل نموده و مخلوط ، روی کار نماسازی می کنند . در تهران نوع معروف آن سنگ میگون است .


این سنگ در اراک و اصفهان هم زیاد است . ملات ا ین نوع سنگ کاری ها را از ملات ماسه و سیمان انتخاب می کنند و بند کشی روی ملات ها از انواع سیمان رنگی است . این سنگ بیشتر در نماسازی و تزیینات نمایی مورد استفاده قرار می گیرد . در نماسازی ، گاهی سنگ های ورقه ای برکار مانند سنگ های پلاک ، در هم نصب نموده و پشت آن را با دوغاب ماسه و سیمان محکم می کنند .

نوع دیگر ، سنگ کاری با سنگ رودخانه ای است . همان طور که از رودخانه سنگ های قلوه ای را جمع آوری می کنند و پای کار می آورند به طور ریشه دار ( که هرطرف سنگ بتواند بهتر داخل کار جای گیرشود و اتصال بهتری به دست آورد ) با ملات روی کار نصب می نمایند . این سنگ فقط در نماسازی ( تزیینات )‌به کار می رود  .

طریقه عمل :

اول ریسمان کار را بر کار ، به ارتفاع دلخواه ، می بندند سپس از یک طرف یا دوطرف شروع به چیدن سنگ ها می کنند به طریقی که در نما خود را درهم ( یعنی طول و عرض سنگ ها در یک خط نباشد ) نشان بدهند بعد با قلم بندکشی به طوری که ملات آن ها کاملاً خالی نشود و حالت لغزندگی به سنگ ها ندهد خالی کرده و کار را برای بند کشی بعدی آماده می کنند . البته بندکشی این سنگ ها همرو نیست و مقداری به بندها عمق می دهند تا قلوه سنگ ها خود را بهتر نشان بدهند . این نوع سنگ کاری در برابر فشار ، مقاومت نداشته و زود خراب می گردد



موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 8:8 عصر

درباره وبلاگ


مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی خط تولید سمنت پلاست (سنگ مصنوعی) 4349 398 0935
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 45
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 98835
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کلیه حقوق این وبلاگ برای (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***) محفوظ است