سفارش تبلیغ
صبا ویژن
page contents تراورتن و نمای سنگی متخلخل - (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
به سایت ما خوش آمدید

 

سنگ متخلخل تراورتن

تراورتن نوعی سنگ است که در نمای ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد. تراورتن( انگلیسی: Travertine)، نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های تزیینی به شمار می‌رود. این سنگ به جا مانده از رسوبات آب‌های معدنی غارها یا چشمه‌های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه‌ها است که به صورت پهنه‌های نسبتا وسیع دیده می‌شوند.

از نظر شکل ظاهری، تراورتن دارای رنگ‌های متنوع و بافت نواری شکل است که در اثر حضور ترکیبات آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی‌ها ایجاد شده‌است. این سنگ در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، قرمز، لیمویی، خاکستری، سیاه و سفید قابل تولید است. تراورتن به علت داشتن حفره، خاصیت عایق حرارتی و صوتی دارد. سنگ تراورتن از مقاومت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. این سنگ را می‌توان به دو شکل موج دار و بدون موج برش داد. تراورتن دارای سوراخ‌ها و حفراتی است که بایستی در هنگام فراوری سطح آن پر شود. وجود حفره در تراورتن باعث می‌شود در هنگام نصب سنگ، ملات سیمانی داخل این حفرات نفوذ کرده و از سقوط سنگ جلوگیری کند.

کاربرد تراورتن در دیوار بهتر است چون متخلخل است و در کف نمیشود چون آلودگی به خود میگیرد و تمیز کردنش مشکل است.
یکی از تکنیکهای مورد استفاده در مورد سنگ رزین کردن است، رزین یک لایه محافظ ایجاد می کند و بافت سنگ را جلا میدهد .
تکنیک بعدی اسید شور کردن، یا سند پلاست است، برای تلقین حس گهنگی (در رستوران های سنتی) سنگ را در اسید می اندازند و یا لبه هایش را با تیشه می ز نند .

از جمله موارد مصرف لاشه سنگ تراورتن در صنعت عبارتند از ساخت مصنوعات سنگى (ساخت ظروف سنگى، سرغلیان، حجارى و دیگ سنگى)، مصنوعات هنرى، مجسمه سازى، یادبودها، پودر سنگ و خرده سنگ (پودرسنگ و خرده‌سنگ براى تولید دى‌اکسید کربن، پوست‌کنى برنج، خمیر کاغذ، صابون سازى و صنعت شیشه مورد استفاده قرار مى گیرند)، سنگ موزائیک، سنگ مصنوعى، مصرف به عنوان پرکننده (به عنوان پرکننده در تهیه آسفالت، کود شیمیایى، حشره کشها، رنگ سازى، لاستیک سازى، پلاستیک سازى و مصالح ساختمانى مورد استفاده قرار مى گیرد).

دلایل مصارف تراورتن ها بعنوان سنگ ساختمانی :

مقاومت قابل قبول

 برش و صیقل پذیری ایده آل

شرایط استخراج ایده آل بدلیل اینکه اغلب با لایه بندی افقی شیب کم و در نقاط کم ارتفاع و قابل دست یابی تکمیل می گردند .

عدم وجود ساختارهای تکتو نیکی بر روی ذخایر تراورتن ها به دلیل جوان بودن ( کواترنر ) بعد از فازهای کوهزایی مختلف زمین شناسی یافته اند

  زیبایی ظاهر

 وجود تخلخل جهت چسبیدن به ملات 

ارزانی نسبت به سایر سنگها

آزمایشات فیزیکی انجام شده شامل درصد رطوبت، تعیین دانسیته، تخلخل و شاخص پوکی است. خصوصیات سنگ شناسی توسط مطالعه مقاطع نازک سنگ انجام شده است. از بررسی های صورت گرفته نتیجه شده که بین خصوصیات سنگ شناسی و ویژگی های فیزیکی رابطه مستقیم وجود دارد. با انجام مطالعه مقاطع نازک می توان خصوصیات فیزیکی سنگ مانند تخلخل را بطور تقریبی تعیین کرد اما برای تعیین دقیق این خصوصیات انجام آزمایشات فیزیکی الزامی است با انجام مطالعات سنگ شناسی مشخص شد که تراورتن های مجاور هسته اولیه نسبت به تراورتن های دورتر از هسته دارای تخلخل بیشتری هستند که علت این امر انحلال مجدد تراورتن های مجاور هسته و نهشته شدن دوباره کربناته در درون منافذ تراورتن های دورتر از هسته است که باعث کاهش تخلخل این تراورتن ها شده است. با شناخت این فرآیندها می توان مناطقی را که دارای تراورتن های مناسب تری جهت استفاده به عنوان سنگ نما است را به راحتی تشخیص داد.




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:59 عصر

درباره وبلاگ


مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی خط تولید سمنت پلاست (سنگ مصنوعی) 4349 398 0935
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 37
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 98827
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کلیه حقوق این وبلاگ برای (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***) محفوظ است