سفارش تبلیغ
صبا ویژن
page contents ورود تکنولوژی نانو به صنعت سنگ ساختمانی کشور - (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***)
به سایت ما خوش آمدید

 

سنگ ها اجسامی طبیعی و زیبا هستند که از نظر علمی از تجمع یک یا چند کانی به وجود می آیند. این منابع طبیعی قابل بهره برداری در بخش های مختلف بخصوص در صنعت ساختمان هستند اما معایبی به همراه دارند که باعث شده است صنعت سنگ با کنش هایی روبرو باشد. برای رفع معایب سنگ طبیعی مهندسین ایرانی برای اولین بار در جهان از فناوری نانو استفاده کرده اند تا ویژگی های منحصربه فردی را در سنگ های طبیعی ایجاد کنند.

فناوری نانو درخدمت صنعت سنگ

در گذشته از فناوری نانو در بخش های مختلف مثل شیشه، فولاد، بتون، کاشی و سرامیک و .... استفاده شده اما برای اولین باردر جهان صنعت سنگ نیز از فناوری نانو بهره مند شده است و این یکی دیگر از افتخارات مهندسین ایرانی است. فرهاد معاجزی مدیرعامل شرکت متین گستر اسپادانا به عنوان مبتکر سنگ های طبیعی نانو در این باره می گوید: حقیقتا با ارائه این طرح، کشور ایران می تواند در صنعت سنگ حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که فناوری نانو در سنگ های ساختمانی یکی از بزرگترین اقدامات صنعتی و علمی در جهان است که می تواند مورد استفاده کارخانجات تولید کننده سنگ قرار بگیرد.

معایب سنگ های ساختمانی بدون نانو

احمد منشی استاد دانشکده مواد دانشگاه صنعتی اصفهان می گوید: ترک و رگه های سست منابع ضعفی هستند که علاوه بر کاهش استحکام، هجوم عوامل هوازدگی را به همراه دارند و این عوامل طبیعی سبب تضعیف و تغییر رنگ در سنگ می شوند همچنین جذب آب در سنگ های ساده ساختمانی به سادگی صورت می گیرد و به دنبال آن یخ زدگی و ترک خوردگ سنگ را به همراه دارد. تبلور نمک های محلول در آب و تناوب این روند نیز پوسته شدن سطح سنگ را به همراه خواهد داشت از طرفی تخلخل ومنافذ سنگ جایگاهی برای تجمع باکتری هاست که باعث کاهش ضریب نظافت سنگ توسط پاک کننده ها می شود.

ویژگی سنگ های طبیعی نانو

در خصوص مزایای سنگ های طبیعی نانو فرهاد معاجزی اذعان دارد: ویژگی سنگ های نانو مقاومت در برابر سرما، گرما و یخ زدگی، سهولت در نظافت سطوح، ضد لک بودن و ضد اسید و خوردگی ، ضد فرسایش و مقاومت در برابر ضربه و زلزله و ضد آب ، ضد باکتری و قارچ است. این سنگ ها صرفه جویی بیش از 50 درصدی در مصرف انرژی ساختمان ها را نیز به همراه خواهند داشت.




موضوع مطلب : سمنت پلاست, سنگ مصنوعی, میکسر, میز ویبره

دوشنبه 92 اردیبهشت 30 :: 7:35 عصر

درباره وبلاگ


مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی خط تولید سمنت پلاست (سنگ مصنوعی) 4349 398 0935
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 98818
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کلیه حقوق این وبلاگ برای (***خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست***) محفوظ است